24 Aralık 2011 Cumartesi

SAMSUNG S2 THETHERİNG

Uygulamalar ile ilgili yazıların aralarına yasadığım deneyimleri de paylasayım ki internette bazı bilgileri bulmakta zorlanmıştım, okuyanlar benim ile aynı derdi paylaşmasınlar...

S2'yi aldığımda devamlı olarak internete ihtiyacım olduğunu biliyordum ama çok hiza ihtiyacım olmayacaği düşüncesiyle Vodafone'un 9 TL sınırsız ama (100MBden sonra) yavaş internetini aldım. Böyle olunca internete bağlanmak veya cep telefonundaki interneti paylaşmak ile ilgili çeşitli ihtiyaçlar ortaya çıkabiliyor. Işte bu bağlamda S2 ile yapabileceklerinz ve yapamayacaklarınız

1.  S2'yi herhangi bir wireless bağlantısına bağlayıp internete erişebilirsiniz. Çok temel bir fonksiyon olduğu için detaya girmeye gerek yok. Ayarlardan wirelessinizi açıp bağlana basın.
2.  S2'nizde bulunan bağlantıyı başka kullanıcılar için (ister bilgisayar ister başka cep telefonları olsun) açabilirsiniz. Buna Hotspot deniyor. Ayarlar -> Kablosuz ve Ağ -> Bağ. ve taşınabilir Wi-Fi alanı -> Taşınabilir Wi-Fi alanı ayarları. Buradan bağlantıyı yapılandırıp, kullanıma açabiliyorsunuz
3.  S2 ile PC veya Laptopunuzun internetini kullanma. Bu ikiye ayrılıyor;
    a.  Laptopu bir Wi-Fi hotspotu haline getirme: Eğer XP kullanıyorsanız bu biraz sorunlu. XP sadece ad-hoc denen türden bir wi-fi bağlantısına izin veriyor ve malesef rootlamdığınız sürece android sistemi bu tür bir bağlantıyı kullanamıyorsunuz. Bunun en önemli sebebi güvenlik ile ilgili sorunlar. Yok eğer Win7 kullanıyorsanız connectify programını kullanarak bilgisayarınız kolayca bir wifi hotspot noktasına dönüştürebilirsiniz.   
     b. USB bağlantısı ile PC/Laptopa bağlanıp bilgisayarın internetini kullanmak. Malesef mümkün değil. S2 ile USB ile bağlanarak PCnizin internetini kullanamazsınız. XP'de bunun tersi de çalışmıyor malesef. Yani bilgiyarınızı USB ile S2'ye bağlayıp interneti kullanamıyorsunuz. En azından ben beceremedim. Webden çeşitli sürücü yükleme tavsiyeleri var ama ben olumlu sonuç alamadım. Win7 bu açıdan daha kolay.

Kisacası S2 ile bilgisayar bağlantısı için wifi tercih etmekte fayda var. Kies Air programı ile bilgisayar - cep telefonu alışverişi de son derece basit.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder